Vážení rodiče a žáci,
chtěli bychom vás informovat o novém opatření ve Vnitřním řádu školy. Týká se zákazu používání mobilních telefonů nejenom ve vyučování, ale i o přestávkách a během všech školních akcí. Důvodem k tomuto opatření je zvyšující se počet případů kyberšikany, nevhodná komunikace na sociálních sítích, sledování nevhodného obsahu a hraní her. Za další výrazné negativum považujeme omezenou komunikaci se spolužáky a jednostrannou činnost během vyučování i přestávek. K této skutečnosti jste se mohli vyjádřit na rodičovských schůzkách 25. dubna 2019 a všichni přítomní rodiče s tímto zákazem vyslovili souhlas.
Telefon a jiná audiovizuální technika musí být vypnuty a uloženy v žákovské tašce či batohu nebo ve skříňce. V nezbytně nutných případech bude moci žák použít telefon ke komunikaci s rodičem se souhlasem pedagogického pracovníka. Nerespektování tohoto nařízení bude řešeno jako porušení školního řádu se všemi z toho vyplývajícími důsledky. V rámci rozšíření již tak bohatých aktivit během školních přestávek (stolní tenis, stolní fotbal, relaxační vaky, odpočinkové prostory,…) bude žákům nově k dispozici klidová čítárna a v případě vhodného počasí i možnost strávit svačinovou přestávku na školním dvoře.
Děkujeme za pochopení a respektování.
Ve čtvrtek 19.12.2019 pátou a šestou vyučovací hodinu by si příchozí na II. stupeň mohl myslet, že jsou žáci asi v kině. Takový panoval na chodbách i ve třídách klid. Žáci ale ve třídách byli, jen někteří neseděli klasicky v lavicích, protože měli Dílnu čtení a pravidla jsou následující. Při čtení můžeme sedět v lavici, na koberci, prostě tam, kde se nám bude pohodlně číst. Nebavíme se se spolužáky, ale hezky si každý sám čte knihu, kterou si přinesl. Dodatečně chválím téměř všechny čtenáře, že si přinesli svoji rozečtenou knihu. Závěrem dílny žáci zodpověděli písemně na pět otázek. 1/ Komu bys knihu doporučil/a a proč? Komu by se mohla líbit? 2/ Řekni ve třech větách o čem to bylo. 3/ Vymysli tři slova- jaká je hlavní postava příběhu? 4/ O čem se může zdát hlavnímu hrdinovi? Proč? 5/ Co je Ti na postavě z příběhu symaptického/ nesympatického? Některé z odpovědí sdíleli čtenáři se spolužáky, učiteli. Byl to příjemně strávený čas s knihou a my češtináři vyučující na II. stupni věříme, že se řady pravidelných čtenářů opět rozrostou. Snad spousta dětí objeví knihu jako dárek pod vánočním stromečkem, vždyť fantazie a možnost přenést se do dalekých krajin, jiného století, zažít s postavou i ,,nemožné" se nedá ničím nahradit...
Žáci 8.A podnikli 17. prosince 2019 exkurzi do našeho krajského města Brna. Prošli si slavnostně vyšperkovaný Zelný trh, prohlédli si výzdobu Staré radnice, vyslechli pověst, proč má kamenný portál pokřivený filiál a proč má Brno ve svém znaku draka. Za zmínku stálo i připomenout, proč v podloubí visí loukoťové kolo... Na náměstí Svobody jsme zažili atmosféru vánočních trhů, na Dominikánském náměstí obdivovali v kulise nádherné Nové radnice a kostela sv. Michala úchvatný vyřezávaný dřevěný betlém od Jiřího Halouzka mající stovku figur.
Základní škola Prokopa Diviše a MŠ,
Znojmo – Přímětice 569
Ke Škole 569/15,
66904 Znojmo-Přímětice
IČ: 70940843
IZO: 600127826
datová schránka - xc8mrqi
Tel.: +420 515 211 011
E-MAIL: skola@zsprim.cz