Mgr.Lenka Krátká, kontakt: tel. 515 211 037, email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Jedná se o komplexní službu žákům, jejich rodičům a pedagogům, která vychází ze standardních činností vymezených ve vyhlášce č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.
Diagnostika a depistáž
Vyhledávání žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb, nebo vyhledávání nadaných žáků.
Spolupráce při zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání.
Předměty speciálně pedagogické péče a Pedagogická intervence
Předměty speciální pedagogické budou zařazovány dle doporučení ŠPZ , využívány budou disponibilní dle učebního plánu žáků od 2. stupně PO. A jsou započítány do počtu povinných vyučovacích hodin.
Pedagogická intervence je uskutečňována po vyučování, jako forma podpory vzdělávání žáků.
Metodická podpora
Poskytování podpory rodičům i pedagogům při překonávání překážek při zapojení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Metodická pomoc třídním učitelům a ostatním pedagogům při překonávání překážek při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami – podpůrné materiály, informace, pomůcky, možnosti dalšího vzdělávání.
Metodické vedení asistentů pedagoga (rozvrh činnosti, vedení při práci se žáky, náslechy ve třídách, komunikace s vyučujícími, společná setkávání, hodnocení činnosti, individuální konzultace, řešení problémů. Koordinace asistentů pedagoga.
Konzultační, poradenské práce.
Koordinace poskytování podpory ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, nebo žáků nadaných.
Koordinace skupin Předmětu speciálně pedagogické péče a Pedagogické intervence.
Individuální či skupinová speciálně pedagogická péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami – Pedagogická intervence, Předmět speciálně pedagogické péče, prevence školního neúspěchu.
Úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů, evidence pomůcek, zapůjčování pomůcek.
Podpora při vytváření Individuálních vzdělávacích plánů a Plánů pedagogické podpory.
Pravidelná komunikace s výchovnou poradkyní a vedením školy.
Spolupráce s odborníky týmu Školního poradenského pracoviště (výchovný poradce, školní psycholog, metodici prevence).