Naše škola je plná zážitků.
A děti druhých ročníků jeden takový zrovna zažívají.
Nevěříte?
Na vlastní oči jsme viděli zrození motýla!
Velké díky patří našim rodičům, kteří se společně s námi učiteli snaží o to, aby vzdělávání dětí bylo akční, zajímavé a plné zážitků.
Jednoho dne se ve třídách objevily velké boxy plné housenek martináče hedvábného.
Prvním úkolem bylo zjistit, čím se živí a jaké podmínky potřebují k tomu, aby se zakuklily.
Hledali jsme v knihách i na internetu a sdělovali jsme si nové poznatky. Společně jsme jim obstarávali čerstvé větvičky šeříků (doporučený ptačí zob jim teda moc nechutnal :-))
Postupně se housenky zakuklily a my jsme jim vytvořili útulné bydlení.
A pak už jsme netrpělivě čekali, jak to celé dopadne.
Po cca třech týdnech se nám vylíhl první motýl. Zjistili jsme, že v teplejší třídě se motýli líhli dříve než ve vedlejších dvou třídách.
Ale nakonec jsme se všichni dočkali. To bylo radosti a výskání ... určitě nezapomenutelný zážitek pro nás všechny!
S motýly jsme si pořád hráli, fotili se s nimi, rozlišovali samečka, samičku a pozorovali, jak se páří.
Během pár dnů jsme kolem nich našli spousty nakladených vajíček. A co bude dál? Budou zase z vajíček malé housenky? To si musíme počkat :-)
Přejeme všem dětem zažít takový zázrak přírody!
Více fotografií ZDE - klik
K čemu je škola?
Dnes se budeme věnovat zajímavému tématu o škole k čemu je škola. K čemu vlastně je?
Nejprve bych začal mým názorem k čemu je. Škola je dle mého názoru základ života, aneb jak platí přísloví škola základ života. Ale učení je mučení, někdy tomu tak není. Někoho to baví, někdo zase říká, že je to nuda a radši by hrál hry, ale jak v životě spočítá, kolik platí za nákup? A kolik úsilí je schopen vynaložit k tomu, aby pak mohl žít jako člověk? Člověk musí umět číst, psát, počítat a minimálně jeden cizí jazyk, aby se domluvil v cizích zemích, tedy pokud je navštíví. Člověk nemůže žít podle svého, proto musí mít řád a kulturu, podle které se chová. Ten řád má tak napůl naučený ze školy a zbůhdarma se neučil zbytečně, takže svět je, jaký je, podle toho se člověk chová. Škola základ života, to je pravidlo, podle kterého se člověk řídí, i když o tom neví. Většina lidí si myslí, že se podle toho chová. Řeknu vám pravdu: nechová. To ale neznamená, že neumí žít. Umí žít, ale nevypadá to podle toho, jak se zdá. Proč si to ale lidi pořád říkají? Protože to znají od rodičů, mají to v genech. Výjimka ovšem potvrzuje pravidlo.
Názory jsou takové: škola je k ničemu, tam se nic nenaučíš. Inu, ovšem naučíš. Lepší odchodit několik let školy, než být doma a válet si šunky. Nebo také škola je nuda. Není! Škola je dílna lidskosti a chování. Škola je místem nových kamarádů a přátelství. Škola je podstatným a životním nástrojem všeho. Žádné protichůdné názory neexistují, natož aby byly. Když se sedmiletý kluk podívá na školní budovu, řekne, že je to krása a těší se do ní. Když ale do školy nastoupí, tak první tři ročníky je natěšený a v páté třídě ho to přestává bavit. Jak to že se to stalo? Člověk jak opakuje věci tak ho to buď přestává, nebo začíná bavit. To záleží na charakteru a chování člověka. To vše s úsměvem a láskou.
Tyto poznatky jsou důležité, ty by měl znát každý člověk, jelikož toto závisí na chování a vlivu světa. Proto jak pravím: Škola základ života.
Jan Lipovský, 8.B
ŠKOLA NENÍ FLÁKÁNÍ
Věta,, Škola není flákání.”Zní tak jednoduše a zároveň to je pro někoho složité se tím řídit. Flákání je hodně moc relativní. Pro někoho je to nic nedělání. Pro někoho to může znamenat splnění půl úkolu. Co to znamená pro vás ? ,,Už bylo dost flákání pojďme něco dělat.” Tohle bych rád od někoho slyšel a místo toho slyším:,, Pojď něco dělat.” To slyším pořád a moc to nezabírá
Já jsem typ člověka, který nedokáže dlouho nic nedělat. Znám ale někoho, komu to nedělá problém nic nedělání. Čím dál častěji vidím i slyším děti ve škole, jak se jim nechce nic dělat. S lidmi to jde z kopce, nic se jim nechce. Ano i já někdy řeknu: ,,to se mi teď nebudu dělat.” A kdo ne? Jednou za čas si můžete říct.,,to se mi nechce”, ale ne pořád. Vezměte si, že se neustále ptáme umělé inteligence na absolutní nesmysly a jsme líní nad tím přemýšlet. To dokazuje to, že když se na něco ptáš Googlu, tak první co tam vyjede, je názor AI.
Lidstvo je prostě líné a ulehčuje si práci i myšlení stroji, a proto bych zrušil mobilní telefony a zavedl pevnou linku.
Josef Klaudinger – 8.B
K čemu je vlastně škola?
Každý někdy přemýšlel o tom, k čemu vlastně škola je. Myslím si, že každý by měl mít nějakou odpověď pro tuto otázku. Protože odpověď tě může namotivovat. Většinou vás napadne, kvůli práci nebo kvůli penězům, a to je přesně to, co vás nakopne. Chceme-li něčeho dosáhnout, vždy to jde lépe, když máme něco, čeho chceme dosáhnout.
Takže k otázce „Je škola důležitá?“ Máte odpověď jenom vy, každý má nějaký sen, nějakou vysněnou práci a to je přesně to co by měla být vaše odpověď na to, proč je škola důležitá.
Podle mého názoru škola je důležitá, kvůli škole máme bonusové body k přijímačkám a to je velká pomoc.
Vím, že každý nechce pracovat, ale v něčem prostě nemáme na vybranou.
My přece musíme pracovat, abychom měli co jíst a pít. Bez jídla sice vydržíme dlouho, ale bez vody ne. Ale hlavně musíme pracovat pro naši rodinu, aby se měli dobře.
Podle mě je škola důležitá, ale jsou na světě i důležitější věci. Jako je přátelství a rodina. I když se musíme snažit mít dobré známky, tak se nemůžeme stresovat ze špatné známky. Vždy si to můžeme napravit v dalších testech nebo to prostě moc neřešit. Život je moc krátký, abychom se zabývali něčím takovým. Škola je důležitá, ale není nejdůležitější.
8.B
Minivolejbalová sobota v Lužánkách: hráči VK Znojmo zazářili v konkurenci
Brno – 31. května 2025
Sportovní antukový areál v brněnských Lužánkách o víkendu ožil nadšením, zápalem a skvělou atmosférou. Na kurtech se představilo celkem 33 mladých znojemských volejbalistů a volejbalistek, kteří bojovali v barvách žlutého, oranžového, červeného, zeleného i modrého minivolejbalu. Výsledkem byl nejen den plný radosti, ale i řada medailových úspěchů.
Zelený minivolejbal: Ve skupině A obsadil tým ve složení Petr Vašat, Vojtěch Hála a Libor Nevrkla 2. místo. Měli stejný počet bodů jako vítězné družstvo, rozhodovalo až skóre.
Ve skupině B získaly Eliana Peňásová, Justýna Šturalová a Megan Čajková také 2. místo, hned za neporaženým KP Brno.
Modrý minivolejbal – silná konkurence a boj o přední příčky. V modré kategorii se představilo 18 týmů, které byly rozděleny do tří skupin. Vítězové skupin hráli o 1.–3. místo, druhé týmy o 4.–6. místo.
Nejlépe si vedli chlapci Lukáš Hon, Zachary Jäger, Tomáš Palášek a Vojtěch Rada, kteří se dostali do finálové skupiny a v celkovém hodnocení obsadili velmi pěkné umístění.
Skvěle se dařilo i děvčatům. Karolína Popelková, Ina Mittnerová a Agáta Goldmannová vybojovaly 4. místo.
Velmi úspěšně si vedli i hráči červené kategorie. Ve skupině A získali 2. místo Kateřina Marková, Valentýna Mikulášková a František Škrabal. Ve skupině B František Marek a Patrik Plaček obsadili 1. místo a Magdalena Páleníková, Štěpán Munduch a Tomas Oktofianto získali 2. místo.
Oranžový minivolejbal – dvě zlaté radosti. Oranžová barva přinesla hned dva první triumfy! Týmy Kateřina Bednářová a Jakub Bartoš a Petr Chaloupecký, Matyáš Pospíšil a Matyáš David si oba připsaly 1. místo ve svých skupinách. Děti předvedly nadšení, herní jistotu i výbornou spolupráci.
Žlutý minivolejbal – neporažené duo. V nejmladší kategorii se zapsali do paměti fanoušků Jan Plaček a Jonáš Tomek, kteří jako jediní odehráli osm zápasů bez jediné porážky! Jejich výkon byl nejen vytrvalý, ale i plný bojovnosti a radosti ze hry.
Turnaj ukázal, že minivolejbal v Brně žije a roste. Děti si kromě výsledků odnesly i nové zážitky, kamarády a chuť se dál zlepšovat. Obrovské poděkování patří trenérům, rodičům i organizátorům, kteří akci připravili s obrovským nasazením a péčí a kteří přispěli k hladkému průběhu a přátelské atmosféře. Turnaj potvrdil, že minivolejbal ve Znojmě má silné zázemí a talentovanou mládež. Děti ukázaly nadšení, fair play i velké pokroky, ať už skončily na medailových pozicích či ne.
Fotogalerii najdete ZDE.
Posíláme pozdrav z pláže Jaderského moře. Do Casalborsetti jsme dorazili v ranních hodinách. Již jsme vybalili a seznámili se s okolím.
Všechny zdravíme ☀️🌊🏐⛱️
Učitelé německého jazyka organizují zajímavý výlet do Rakouska. Někteří žáci se zapojili svými projekty do soutěže, která nabízela možnost, zúčastnit se tohoto výletu zdarma či se slevou.
Mezi nádhernými pracemi nakonec porotu nejvíce zaujal alpský reliéf N. Janálové, následovala naučná hra M.Páleníka a o 3.místo se dělí model rakouského Grossglockneru O.Šufajzla a alpská chaloupka E.Dvořákové.
Všechny, kteří se zapojili, chválíme za vytvořená díla.
Ve středu 7.5. se konal Pohár rozhlasu dívek v atletice. Soutěžilo se ve dvou kategoriích: mladší žákyně - 6.-7. ročník a starší žákyně - 8. - 9. ročník. Naše dívky si vedly skvěle ve většině disciplín, obě kategorie konkurovaly nejlepším, a nakonec obojí skončily na medailových pozicích: mladší žákyně na 2. místě a starší žákyně na 3. místě. Holkám děkujeme za vzornou reprezentaci a těšíme se na další úspěchy.
Družstvo mladších žákyň tvořily: Nikol Karlíková, Aneta Zásmětová, Safyie Ondráčková, Alena Fratričová, Viktorie Müllerová (6.A), Sára Oberreiterová, Anna Stehlíková, Amálie Fráňová, Lída Vybíralová, Ema Podzimková (7.A).
Družstvo starších žákyň tvořily: Magdalena Graderová, Vanda Marešová, Alžběta Sekyrková, Edita Tomková, Růžena Hrušková (8.A), Liliana Věrná (8.B), Veronika Kucerová, Dominika Saláková, Hana Plačková (9.A) a Lea Bajáková (9.B).
V jednotlivých disciplínách nejvíce dominovaly:
60m běh - 2. místo Sára Oberreiterová
Hod krikeťákem - 1. místo Anna Stehlíková
Skok vysoký - 1. místo Nikol Karlíková
Štafeta 4x60m – 3. místo Oberreiterová, Vybíralová, Zásmětová, Stehlíková
Vrh koulí - 1. místo Dominika Saláková, 2. místo Veronika Kucerová
Důležitost a nutnost vody v krajině a její využití byl cíl environmentálního programu, který navštívili naši žáci v JMM pod vedením muzejního pedagoga Elišky Zárubové. Její program byl opravdu pestrý a nápaditý. Žáci neplnili jen pracovní list, ale vyhledávali na základě QR kódů environmentální pojmy jako je meliorace, povodně či vodopád. Použili také jako šifru Morseovu abecedu.
R. Lengálová
Naše škola spolupracuje v rámci projektu Partnerská škola s NP Podyjí. Ti, co jste aktivní na našem webu školy, víte, že jsme již uskutečnily s devátými ročníky tento projekt pro 4-5. třídy naší školy. Podařilo se nám domluvit a pozvat žáky pátých tříd ZŠ Mareše. Máme z toho velkou radost a zároveň i jedinečnou zkušenost. Poděkování patří všem, kdo tento projekt realizoval.
Mgr. R.Lengálová
Základní škola Prokopa Diviše a MŠ,
Znojmo – Přímětice 569
Ke Škole 569/15,
66904 Znojmo-Přímětice
IČ: 70940843
IZO: 600127826
datová schránka - xc8mrqi
Tel.: +420 515 211 011
E-MAIL: skola@zsprim.cz