Naše škola si klade za cíl nejen připravit studenty na akademické výzvy, ale také jim poskytnout praktické dovednosti, které využijí v reálném životě. Třída 9.C se rozhodla spojit příjemné s užitečným a v rámci světa práce a vaření, pod vedením pana učitele Smutného a pana učitele Zeleného, rozjela projekt Prokopova Waflárna.
Tento projekt není jen o pečení vaflí – pro žáky 9. ročníku je to příležitost naučit se mnoha důležitým dovednostem.
Co všechno si žáci 9.C osvojí?
- Podnikatelské myšlení: Prodej vaflí dává studentům možnost vyzkoušet si základy podnikání. Učí se, jak správně stanovit cenu, jak pracovat s náklady a výnosy, a také jak efektivně prodávat své produkty.
- Finanční gramotnost: Práce s financemi je klíčovou součástí projektu. Žáci se učí spravovat finance – od nákupu surovin, přes výpočet nákladů na výrobu jedné vafle, až po správu zisků, které jsou následně investovány zpět do další výroby.
- Plánování a organizace: Každý vaflový pátek je pečlivě naplánován. Žáci musí rozvrhnout celý proces – od nákupu surovin, přes přípravu těsta a pečení, až po prodej během velké přestávky. Týmová spolupráce je zde klíčová.
- Marketing a komunikace: Aby měli dostatek zákazníků, žáci se učí, jak efektivně propagovat svůj produkt. Zkouší různé formy reklamy, od plakátů po ústní propagaci mezi spolužáky.
- Zodpovědnost a spolehlivost: Každý student má v rámci projektu svůj úkol, a je důležité, aby na něj mohl celý tým spoléhat. Od přípravy těsta, přes obsluhu v kuchyni, až po prodej – vše musí fungovat jako dobře namazaný stroj.
Díky tomuto projektu mají žáci možnost nahlédnout do světa podnikání a získat dovednosti, které jim v budoucnu mohou otevřít dveře k dalším profesním příležitostem. A jaký je ohlas? Vafle od 9.C jsou každých čtrnáct dní hitem a fronta před jejich stánkem během přestávky je důkazem toho, že se jejich snaha a pečlivost vyplácí.
Těšíme se na další vaflové pátky a na to, jaké další inovativní nápady si naši deváťáci připraví!
Tým 9.C