Naše třída 7.B zažila jedinečné dopoledne plné napětí a zábavy díky halloweenské únikové hře, kterou jsme pro ně připravili. Inspirovali jsme se hrou z portálu Učitelnice, kterou jsme upravili tak, aby vytvořila dokonalou strašidelnou atmosféru. Během prvních dvou vyučovacích hodin se tak naši sedmáci ocitli v prostředí plném hádanek a úkolů, které museli společně vyřešit, aby unikli.
Celá třída byla rozdělena do menších týmů. Tajemná a strašidelná atmosféra je vedla skrze prostory šaten s úkoly, které jim postupně odhalovaly klíč k úniku. Žáci se museli vypořádat s hádankami, které prověřily jejich logické myšlení, týmovou spolupráci.
Nakonec se podařilo uniknout dvěma skupinkám, které si za svůj úspěch odnesly nejen dobrý pocit, ale i odměnu navíc. Všichni účastnici dostali drobnou odměnu. Odměny pro děti připravila a veškerou halloweenskou výzdobu nachystala paní asistentka Nikola Pokorná.
Na naší škole proběhl program Malý princ, který žákům 7.B přiblížil světoznámé dílo Antoina de Saint-Exupéryho. Tento vzdělávací program, vedený lektorkou Hanou Švandelkovou, která k nám přijela od Kyjova, poskytl dětem nejen hluboký pohled na literaturu, ale také propojil myšlenky příběhu s hodnotami občanské výchovy, českého jazyka a osobního života.
Během dopoledního programu lektorka děti seznámila s poselstvím a symbolikou Malého prince, což je příběh, který jim připomněl základní hodnoty a důležité principy mezilidských vztahů. Děti se zamýšlely například nad těmito klíčovými poselstvími:
1. Důležitost mezilidských vztahů– Malý princ se na svých cestách setkává s různými postavami, které mu ukazují, že opravdové vztahy potřebují čas, péči a důvěru. Toto poselství posiluje v dětech vědomí hodnoty přátelství a vzájemné úcty.
2. Odpovědnost za ty, které máme rádi – Na příkladu vztahu mezi Malým princem a jeho růží děti pochopily, že za ty, kteří jsou nám blízcí, neseme odpovědnost. Tato myšlenka vede děti k rozvoji empatie a schopnosti porozumět druhým.
3. Hodnota jednoduchých věcí – Malý princ dětem připomíná, že skutečná krása spočívá v obyčejných věcech, jako je přátelství, láska nebo západ slunce. Učí je všímat si maličkostí a vážit si každodenních radostí.
4. Hledání vnitřní svobody– Děti si uvědomily, že je důležité být sám sebou a mít vlastní názor, i když to může znamenat jít proti proudu. Příběh podporuje jejich odvahu a sebevědomí.
5. Poselství baobabů – Symbol baobabů, které Malý princ pravidelně odstraňuje ze své planety, ukazuje, že problémy je třeba řešit včas, dokud jsou malé a zvládnutelné. Tato metafora vede děti k proaktivnímu přístupu v životě.
a dalších.
Odpolední část programu byla otevřená i rodičům, kteří se spolu s dětmi zapojili do prozkoumávání poselství a tajemství Malého prince. Tento společný zážitek prohloubil jejich porozumění příběhu a posílil vazby mezi rodiči a dětmi. Program tak přinesl dětem i dospělým inspiraci k zamyšlení nad hodnotami, vztahy a odpovědností, které jsou důležité nejen ve škole, ale i v každodenním životě.
Pátý ročník naší školy se nedávno vydal na exkurzi do Brna, kde navštívil dvě instituce – Hvězdárnu a planetárium Brno a také Pavilon Anthropos. Tato exkurze nabídla dětem příležitost prozkoumat fascinující svět vesmíru a pravěku, a přitom rozvíjet své znalosti v oblasti přírodních a společenských věd.
Celá exkurze byla příležitostí pro děti poznávat svět kolem sebe z různých úhlů pohledu, rozvíjet své znalosti a posílit zvídavost. Všichni žáci si domů odnesli nejen nové informace, ale i zážitky, které jim přiblížily vědu a historii zábavným a poučným způsobem.
Ukázka dravců proběhla na naší škole. Žáci se rozmístili kolem ohraničeného prostoru v těsné blízkosti dravců. Pro zajištění kvality ukázky byl stanoven maximální počet na jednu ukázku 400 žáků, a to rozdělením na I. a II. stupeň, každému stupni byla věnována samostatná ukázka. Tím se podařilo lépe přizpůsobit výklad starším i mladším žákům. Zároveň se tak efektivněji využil celkový čas na letovou produkci, která měla mezi žáky největší ohlas.
Fukač Sebastian 7.C
V úterý 22.10.2024 jsme se s naší třídou zúčastnili divadelního představení ve znojemském divadle. Jednalo se o muzikál v podobě kvízu zaměřený na život Jana Ámose Komenského, Kakadu a Propiska. Do divadla jsme jeli společně autobusem po 4. vyučovací hodině. Po příchodu do divadla jsme si v šatně odložili mikiny a bundy. Potom se každý usadil na své místo a čekal. Účinkující byli žáci z naší partnerské školy ve Vídni. Na začátku představení nám sdělili několik informací o své škole. Následně vystupující zazpívali hymnu školy a představení začalo. Toto divadelní vystoupení nám ukázalo některé části ze života Jana Ámose Komenského. Po konci představení většina žáků odjela společně autobusem k naší škole.
Nikol Jašová, 7.B
V pondělí 14. října nám paní učitelka řekla, že příští týden pojedeme do Městského divadla ve Znojmě na divadelní představení, které pro partnerské školy nacvičil divadelní sbor, orchestr a pěvecký sbor vídeňského Reálného gymnázia Komenský. Těšila jsem se, protože jsem v divadle dlouho nebyla. Po čtvrté vyučovací hodině jsme jeli autobusem do Městského divadla ve Znojmě. Do divadla jsme dorazili mezi prvními třídami. Poté, co jsme našli volná místa pro celou naši třídu, jsme se usadili a čekali na začátek představení. Po třinácté hodině začali herci hrát muzikál o Janu Amosi Komenském s názvem: ”Kakadu a Propiska”. Tento muzikál je životopisné divadelní představení o Janu Amosi Komenském, nadčasovém pedagogovi, spisovateli a duchovním. Muzikál začíná tím, že dva mladí lidé sedí na Karlově náměstí a povídají si o portrétech na českých bankovkách, po chvíli přijde starší pán, který vypadá jako Jan Amos Komenský na dvoustovce, a zeptá se jich, jestli si k nim může přisednout. Starší pán jim nabídne svůj tablet, na kterém je digitální hra ve formě kvízu. Kvíz je rozdělen na deset epizod ze života Komenského. Po každé epizodě následovala malá kvízová otázka. Hlavním jazykem muzikálu byla čeština a slovenština, ale jednotlivé scénky byly hrané a zpívané anglicky, polsky, německy a maďarsky. Představení bylo hodně zajímavé. Líbilo se mi, že jsem se o Janu Amosi Komenském dozvěděla plno zajímavostí z jeho života, např: kde se narodil, žil, kde umřel, ale hlavně, jaké metody učení prosazoval.
Karolína Svobodová 7.B.
Moc mě bavil děj této divadelní hry. Líbilo se mi, že do toho žáci dali svoje srdce. Sbor byl úžasný, bylo příjemné ho poslouchat. Moc mě potěšilo, když jsem se dozvěděla, že půjdeme do divadla a budou tam hrát děti v našem věku. Líbil se mi název Kakadu a Propiska, přišlo mi to srandovní. Příběh Jana Amose Komenského byl smutný, ale zároveň mě potěšil i rozesmál. Myslím, že jako učitel byl výborný a díky němu jsou učitelé takoví, jací jsou dnes. Jsem ráda, že jsem se o něm mohla dozvědět víc a přiučit se pár slovenských, německých, maďarských i staročeských slov. Bavilo mě, že to hráli tak, jak by to doopravdy řekli. Moc mě pobavil i ten kvíz a že jsme mohli jednu otázku zodpovědět i místo Kakadu a Propisky. Kakadu byl takový hodně tvrdohlavý a Propiska hodně milá, tak se doplňovali navzájem. Věřím, že ještě něco podobného uvidím, protože mě to velmi bavilo a jsem ráda, že jsem to mohla vidět. Stálo to za to ! Takže určitě bych se šla podívat znovu.
Anežka Kosíková, 7.C
V úterý 22. 10. 2024 se v Městském divadle Znojmo uskutečnilo divadelní představení Kakadu a Propiska. Byl to muzikál o životě Jana Ámose Komenského. Hrál a zpíval divadelní soubor gymnázia Komenský ve Vídni s doprovodem sboru a orchestru gymnázia. Hudbu k muzikálu napsal Johannes Langer. Dva kamarádi se v Praze roku 2024 sejdou na Karlově náměstí a začnou si prohlížet české bankovky. Později si k nim přisedne starší pán, který se představí jako Jan Amos Komenský. Ten jim dá tablet a kamarádi budou hrát kvíz o J. A. Komenském. Během kvízu se seznamovali s životem Komenského.
Představujeme Vám úspěšné řešitele školního kola matematické soutěže Pythagoriáda, kteří postupují do okresního kola, které se uskuteční ve dnech 12.-13. listopadu 2024. Gratulujeme všem postupujícím a přejeme jim hodně štěstí v další časti soutěže!
6. ročník
7. ročník
8. ročník
9. ročník
Gratulujeme všem a přejeme jim hodně úspěchů v okresním kole!
KOV
V šestém ročníku se v předmětu zeměpis mají žáci podle plánu dozvědět spoustu nových informací o vesmíru, sluneční soustavě a naší planetě Zemi, na které všichni žijeme. Aby získávání nových poznatků o těchto tématech bylo zajímavější, podnikli naši žáci 17. října výjezd do Brna, kde zhlédli projekci v Planetáriu a dále tři různé edukační programy v Technickém muzeu.
A jak tento den viděli naši šesťáci?
Dne 17. 10. jsme všechny šesté třídy navštívily Hvězdárnu a planetárium v Brně. Všem se nám tam moc líbilo. Dozvěděli jsme se spoustu zajímavých informací o vesmíru, planetách a jejich měsících, o sondě Voyager, kterou do vesmíru vyslali v roce 1977 Spojené státy americké, nebo o naší galaxii. Na výlet s námi jeli paní učitelky Petra Pokorná, Blanka Dvořáková, Lenka Grygarová a asistenti Jaroslav Blažíček a Karolína Klaudingerová. Byli jsme na Příběhu nekonečných poutníků Voyager. Po návštěvě Planetária jsme se ještě stavili do Technického muzea v Brně. Tam nás to sice bavilo o trochu méně, ale dozvěděli jsme se, jak vznikla první fotka, jak fungují mikroskopy, nebo jak vznikl první film. Celý den byl moc fajn. Doufám, že si někdy něco podobného zopakujeme.
Adriana Čopfová, 6. A
Ve čtvrtek 17. 10. 2024 jsme jeli na výlet do Hvězdárny a planetária a Technického muzea v Brně. První hodinu jsme měli angličtinu a poté v 9:30 jsme vyrazili. K planetáriu jsme přijeli po jedenácté hodině. Jelikož program začínal až v 11:30, mohli jsme si ještě vyzkoušet venkovní názorné pomůcky o vesmíru a naší planetě. Poté byl prostor pro svačinu. Program Příběh nekonečných poutníků Voyager trval asi hodinu. Ve 13:00 jsme se přesunuli do Technického muzea, kde jsem se zúčastnil programu Počítač jako symbol 20. století. Na starých počítačích jsme si mohli zkusit nějaké staré hry a poté nám byla ještě k dispozici expozice o starých autech a motorkách. Po 15. hodině jsme vyrazili na cestu domů. Kvůli rozkopanému Brnu jsme měli menší zpoždění a do Přímětic jsem přijeli v 16:30.
Vítek Vybíral, 6. B
Po nástupu do autobusu jsme jeli do Brna asi jednu hodinu. Chvilku jsme šli pěšky a už jsme byli u Planetária. Nejdříve jsme si hráli venku, byla tady obří váha, která ukazovala, kolik vážíme na různých planetách. Uvnitř Planetária to bylo super, hlavně 3D film. Když jsem si sundal 3D brýle, tak bylo všechno dál, jakmile jsem je měl na očích, myslel jsem si, že na vše, co vidím, dosáhnu. Pak jsme přejeli autobusem do Technického muzea. Přihlásil jsem se na program o optice. Ukazovali nám, jak se dříve fotilo, jak bylo těžké udělat fotku. V muzeu jsme taky viděli staré auta a motorky. Výlet se mi moc líbil, byl to pro mě opravdu velký zážitek.
Matěj Bárta, 6. C
Základní škola Prokopa Diviše a MŠ,
Znojmo – Přímětice 569
Ke Škole 569/15,
66904 Znojmo-Přímětice
IČ: 70940843
IZO: 600127826
datová schránka - xc8mrqi
Tel.: +420 515 211 011
E-MAIL: skola@zsprim.cz