Základní škola Prokopa Diviše a MŠ,

Znojmo – Přímětice  569

 

Plán   práce

 na   školní   rok   2008 – 2009

 

Hlavní úkoly ve vyučování

 

1.      Škola  je nenahraditelnou součástí národního života. Je tu pro děti, proto celá její práce musí přispívat k zajištění dobrého života žáka a celé společnosti v klimatu, kde převažuje tolerance, porozumění, spolupráce, odpovědnost a ohleduplnost, místo arogantního konzumního přístupu, bezohlednosti a agresivity, spojené s poklesem morálky, nedostatkem moudrosti, dobra, lásky, skromnosti, soucitu a pokory.

 

a)  Dodržování pracovního řádu                                                 průběžně                                 všichni zaměstnanci

b)  Příprava rámcového vzděl. programu                                  průběžně                                 všichni zaměstnanci

c)  Dodržování vnitřního řádu školy                                          průběžně                                 všichni

d)  Kontroly a hospitace                                                            plán kontrol                             řed.školy a zástupce a dle potřeby

                                                                                                                                                  

 

2.      Rozvíjet všechny kladné morální  hodnoty a demokratické principy. Humanizovat činnost školy – vztahy mezi žáky, učiteli a žáky i mezi učiteli. Podílet se na duchovní obnově národa. Zvýšenou pozornost věnovat českému jazyku i cizím jazykům – důraz na podporu kulturního a jazykového bohatství.

Výchova žáků k vlastenectví a národní hrdosti. Pokračování v dobrém odkazu dějin a tradicích. Dávat škole evropskou dimenzi - vzdělávat a kultivovat žáky jako budoucí občany Evropské   unie.

 

a)      Pedagogičtí pracovníci vzorem žákům                             soustavně                                pedagogičtí pracovníci

b)      Učení o Evropě, z Evropy a pro Evropu                          soustavně                                pedagogičtí pracovníci

c)  Činnost Školního parlamentu jako poradního orgánu ředitele školy        měsíčně                                               ředitel školy,    zvolení poslanci

d)      Návštěvy JMD na předplatné – I. a II. st.                                               průběžně                                 p.uč. Jakubcová, p.uč. Bourková, třídní učitelé

e)      Nadstandardní výuka Aj a Nj pomocí multimediálních jazykových programů,  konverzace v cizích jazycích jako volitelný předmět, zájmové kroužky Aj, Nj               

                                                                                                            celoročně                                     vyučující cizích jazyků, ŠD

f)       Plné využití dvou vybavených počítačových učeben, počítačové kroužky, Internetová rána, odpoledne, večery                                                                    

                                                                                                            celoročně                         zástupce ředitele, vedoucí kroužků, externí spolupracovníci

g)      Umožnit ve škole činnost všem složkám, působícím výchovně na žáky - TJ Sokol,  LŠU, DDM, VK Přímětice, TJ Znojmo

                                                                                                                         od 1. 10.                                             ředitel školy, zástupce ředitele

h)      Šířit znalosti o životě a díle P. Diviše                                                       průběžně                                 pedagogičtí pracovníci

i)        Činnost rozhlasového kroužku - relace pro žáky                                     průběžně                                 p.uč. Svobodová, Černá

j)        Zajištění informovanosti rodičů:

            - školní nástěnky                                                         průběžně                                 vedení školy

            - na třídních schůzkách                                                3x ročně                                  třídní učitelé

            - e-mail rodičům – info                                               dle zájmu                            vedení školy

 

3.      Zlepšování spolupráce a vztahů mezi vyučujícími, zajištění propojenosti učiva v jednotlivých předmětech a ročnících včetně schválených dodatků uč. osnov.

 

a)   Plány činnosti MS a PK                                                                     do 14. 09.                                           vedoucí

b)   Vypracování individuálních časových plánů učiva                            do 07. 09.                                           vyučující

c)    Výběr nejvhodnějších garantů předmětů                                          do 29.08.                                            vedoucí MS a PK

       d) Využití učiva k plnění všech metodických  pokynů MŠMT, uvedení v časových  plánech učiva

                                                                                                                       do 14. 09.                                           vyučující, garanti jednotlivých předmětů

e)  Kontroly časových plánů                                                                  do 27. 09.                                           garanti předmětů, zástupce ředitele

f)     Kontroly plnění časových plánů                                                       čtvrtletně                                             ředitel školy, zástupce ředitele - i při hospitacích

 

4.      Užívat efektivnější metody práce - vychovávat žáky k otevřenosti, demokratičnosti, individuální i skupinové tvořivosti a spolupráci, vyhledávání informací, tvorbě vlastních názorů a postojů, rozvíjení osobnosti žáků.

a)      Humanizace všech složek školního života a podílení se na tvorbě šťastného dětství

                                                                                                                 průběžně                                 zaměstnanci školy

b)      Dodržování metod. pokynů MŠMT k prosazování rovnosti mužů a žen, zařazení do časových plánů učiva                                                                                 

                                                                                                                  průběžně                                 vyučující, výchovný  poradce

       c)   Sledování odborné literatury, přenášení podnětných novinek do praxe                                                                            

                                                                                                                       průběžně                                 vedoucí MS a PK, garanti předmětů, vyučující

      d)   Sledování nabídky odbor. literatury a doporučení nákupu řed. školy průběžně   

                                                                                                                       průběžně                                 vedoucí MS a PK, garanti předmětů  

e)   Nákup odborné literatury do učitelské knihovny                           průběžně                                 ředitel školy    

f)     Školní vzdělávání pedagogických pracovníků                                porady                                    ředitel školy

g)   DVPP - přihlášky podle zájmu vyučujících na základě potřeb školy

                                                                                                                       do 14. 09.                               zástupce ředitele, pedagogičtí pracovníci

h)   Plán soutěží a olympiád                                                                     do 14. 09.                               vedoucí MS a PK, zástupce ředitele

i)     Plán exkurzí a školních výletů v souladu s výchovně vzdělávacími cíli

                                                                                                                do 14.09.                                vedoucí MS a PK, zástupce ředitele, ředitel školy

     

5.      Usilovat o podporu zdraví, jako stavu tělesné, duševní a sociální pohody.

a)      Dbát na správnou hygienu – tělesnou, duševní, sportovní               průběžně,                                zaměstnanci školy, žáci

b)   Dodržování Pokynu ministra školství  k omezení nebezpečí zneužívání    návykových   látek č. j.: 16 227/96-22

                                                                                                                 průběžně,                                zaměstnanci školy, metodik prevence

c)   Dodržování Metodického pokynu MŠMT k výchově proti projevům rasismu, xenofobie a intolerance č. j.: 14 423/99-22

                                                                                                                 průběžně                                 zaměstnanci školy

 d)   Příjímání okamžitých konkrétních výchovných opatření při zjištění přestupků   z b) a c) - projednání s rodiči, oznamování a spolupráce s PPP, Policií ČR, soudy a občanským sdružením HELP ME při Středisku výchovné péče pro děti                   

                                                                                                                 průběžně                                  ředitel školy, výchovný poradce,TU, mimořádné ped.rady

      e)   Věnovat zvýšenou péči zdravotně   postiženým žákům                  průběžně                                   TU, vyučující

f)   Integrovaným ZPŽ zajistit srovnatelné podmínky s ostatními žáky, individuální   učební plány, spolupráce s PPP a SPC

                                                                                                               průběžně                                     ředitel školy, výchovný poradce, p.uč.Plačková, TU, vyučující

g)   Zajistit pro žáky 2. - 9. ročníku ozdravný pobyt a výuku v přírodě

                                                                                                             průběžně                                      ředitel školy, ved. předmětových komisí a TU

f)     Sportovní výchova jako nepovinný předmět pro zájemce ze 4. a 5. tříd – příprava na vstup do sportovních tříd

                                                                                                       průběžně                      vyučující

g)   Citlivě a přiměřeně zvyšovat fyzickou zátěž žáků sportovních tříd

                                                                                                            průběžně                      vyučující Tv, trenéři

h)   Zimní lyžařské výcviky pro žáky 7. ročníku a další zájemce + sportovní třídy

                                                                                                                    průběžně                      vyučující Tv, trenéři

 

 

 

6.      Připravovat žáky na dopad možných následků živelních pohrom a dalších mimořádných situací způsobených lidskou činností podle Pokynu MŠMT č. j.: 12 050/03-22

 

a)      Rozvržení vhodného učiva do ročníků a předmětů, zařazení do časových plánů

                             do 14.09.                                            vyučující, garanti předmětů

b)      Opakování hlavních vědomostí        a praktických dovedností žáků při vycházkách a             výletech – praktická cvičení v terénu

                             průběžně                                 p. uč. Blaha, třídní učitelé

    

 

7.      Co nejlépe připravit vycházející žáky  k přijímacím zkouškám.

a)   Sledování výsledků průběžné klasifikace a předepsaných písemných prací        čtvrtletně                                 vyučující, TU, vedení školy, rodiče      

b)      Zřízení kroužků matematiky a českého jazyka pro vycházející žáky                    od 01.10.                                vedoucí kroužků

c)      Hospitace v hlavních předmětech                                                                             plán kontrolní č.                     ředitel školy, zástupce ředitele, pedagogové

      d)  Informovat o požadavcích středních škol vycházející žáky i jejich rodiče              průběžně                                 vyučující, výchovný      poradce, Úřad práce, zástupci škol 

      e)   Zúčastnit se se žáky  9. ročníku „Burzy škol“, se žáky 8. ročníku exkurze v informačním a poradenském středisku ÚP         

                                                                                                                                   daný termín                             výchovný poradce, třídní učitelé

f)     Týdenní intenzivní přípravný týden pro zájemce z řad žáků 9. ročníků                  únor-březen                            ředitel školy, výchovný poradce, vyučující

   

   

II.

Organizace práce

 1.      Učební plány školy:

1.- 5. a 6. - 8. r.                                                            ŠVP  „Škola neomezených možností

9. r.                                                                               Základní škola, č.j. 16847/96-2,

sportovní tříd a IX.A:                                                    Základní škola, č.j.16847/96-2–rozšířené vyučování tělesné výchovy,č.j.29738/96-22-50

 

     Podle učebních osnov a vyučovacích standardů rozpracované učivo do tématických a  časových plánů, které jsou doplněny údaji o zařazení pokynů MŠMT. 

 

2.   Organizace školního roku 2008/2009 - příloha č. 1

 

3.      Třídnictví, správcovství a funkcepříloha č. 2

 

4.      Přehled volitelných a nepovinných předmětů – třídnické hod.příloha č. 3

 

5.      Školní družina, školní klub – oddělení a úvazky - příloha č.4

 

6.      Rozvrh hodinpříloha č. 5

 

7.      Dozory nad žáky  - příloha č. 6

 

8.      Zájmová činnost žáků - příloha č. 7

 

9.      Kontrolní činnost - příloha č. 8

 

10.  Plán pedagogických rad a rodičovských schůzekpříloha č. 9

 

11.  Akce školy - organizace, pořadatelstvípříloha č.10

 

12.  Výchovné poradenství a metodika prevence - příloha č. 11

 

13.  Plán DVPP

 

Zajištění provozu

 

Zástupce ředitele školy

Mario Zelený

Zastupuje ředitele školy v jeho nepřítomnosti v plném rozsahu práce, provádí hospitace, pohovory s vyučujícími i žáky a jiné formy kontroly. Sleduje využívání materiálních prostředků,  ke své práci využívají výpočetní techniku a program Bakalář.

 

Školní družina

Ve čtyřech odděleních je zapsáno max. 100 žáků. Vychovatelky pracují podle ročního

a týdenního písemného plánu práce a zaznamenávají docházku zapsaných žáků. Provoz ŠD je podle požadavků rodičů: ráno  600 – 740 hod. a odpoledne 1135 – 1700hodin /Po-Čt/ Pá do 1600. Ranní příchod dětí do družiny je nejpozději do 730 hodin. Druhy činností: odpočinková

a rekreační, sportovní, dopravní, přírodovědná, pracovně-technická, vzdělávací

a společensko--prospěšná.

ŠD zajišťuje zájmovou činnost v kroužcích, dbá na kulturu stolování, hygienické návyky, společenské chování, dodržování bezpečnostních  předpisů, spolupracuje s TU i rodiči

a pomáhá dětem při přípravě na vyučování. Zabezpečuje praxi studentů SPgŠG Znojmo.

 

Výchovný poradce a metodik prevence

Jan Blaha

Konzultační hodiny:      pondělí    10,00 – 12,00 a dále dle předchozí domluvy

 

Metodické sdružení pro I. stupeň

Vedoucí Marcela  Šalomounová

Svolá nejméně čtyřikrát ročně schůzku všech vyučujících, sestavuje plán činnosti, o jednání

a práci povede písemné záznamy. Hlavní úkol: seznamuje se s učebními plány základní školy, zajišťuje s garanty předmětů jejich úpravy a doplnění, koordinuje výběr nejvhodnějších učebnic, pomůcek a potřeb, závazný plán vycházek, ŠvP, exkurzí a jednodenních školních výletů, plán žákovských soutěží a olympiád, televizní a rozhlasové pořady pro žáky. Organizuje vzájemné hospitace, sleduje problematiku přetěžování žáků a přenášení povinností školy na rodiče. Zajišťuje prezentaci podnětných novinek a jejich zařazení do vyučování. Zajišťuje korektní výměnu informací o žácích, rodičích a rodinném prostředí. Konzultuje

s ředitelem školy vzdělávací akce pro pedagogické pracovníky. Spolupracuje při pedagogické praxi studentů.

 

Předmětové komise

a)      společenských věd – vedoucí Jan Blaha

b)      přírodních věd – vedoucí Soňa Vykopalová

c)      tělesné výchovy a sportu - vedoucí Lenka Pavlíková

d)      cizích jazyků – vedoucí Iva Toiflová

Důraz budou klást na nové poznatky a formy práce, na doplňování kabinetů a odborných učeben pomůckami, organizaci soutěží a olympiád, využívání pomůcek a zařízení školy. Budou doporučovat nákup učebnic, odborných příruček, knih a odborných časopisů, sledovat současnou úroveň jednotlivých vědních oborů. Budou navrhovat řediteli školy konkrétní vzdělávací akce pro pedagogické pracovníky. Budou vybírat žáky na soutěže a olympiády. Spolupracují při pedagogické praxi studentů.

 

 

Schůzky rodičů – příloha č. 9

Na třídních schůzkách podávají rodiče  prostřednictvím třídních učitelů  dotazy, připomínky

a přání řediteli školy. Ve sportovních třídách projednávat specifickou problematiku

za přítomnosti vyučujících TV a trenérů.            

   

Zdravotně postižení žáci

a)   Seznam ZPŽ                                                                                           do 14. 09.        třídní učitelé

b)   Žádosti o uvolnění a omezení                                                                  do 30. 09.                    zákon. zástupci žáka

c)   Individuální plány pro integrované ZPŽ                                                     do 19.10.          p.uč. Blaha

d)   Kontrola individuální péče, proplácení                                                      pololetně                      ředitel školy,

                                                                                                                    zástupce ředitele

Všichni vyučující a zejména třídní učitelé budou soustavně sledovat každé zhoršení zdravotního stavu žáků a sociálních podmínek, evidovat a včas navrhovat rodičům i institucím opatření sledující pomoc těmto žákům. Třídní učitelé podávají informace v každé pedagogické radě.

 

Spolupráce s odborovou organizací

Ve škole je ustavena odborová organizace. Předsedkyně: Lenka Malcová. Vedení školy bude postupovat v souladu s kolektivní smlouvou a jejími dodatky platnými pro tento školní rok a seznamovat všechny zaměstnance s oběžníky OROS dohodnutým způsobem. Všechny písemnosti OROS budou vyvěšovány na informační tabuli ve velké sborovně.

 

 

IV.

Hospodářské úkoly vedení školy

 

a)      Podklady pro sestavení rozpočtu Města Znojma - částka na spotřební materiál, seznam požadovaných  oprav a údržby a nákup drobného hmotného majetku

do 15.06.2009 - plán                       ředitel školy

b)      Prosazování realizace projektu dostavby sportovního a relaxačního centra

na školním pozemku - bazén

dle potřeby                                      vedení školy

 

Hygiena a bezpečnost práce                                                        ředitel školy a pověření pracovníci

Bezpečnostní technik: Karel Oprchal

a)    Předepsaná školení zaměstnanců                                                              do 3. 9.

b)    Seznámení zaměstnanců s místem zvýšeného rizika                                    do 3. 9.

 pro žáky, rozborem úrazovosti za minulý škol. rok

 a přijatými opatřeními

c)    Kontrola připravenosti školy                                                                    do 3. 9.

d)   Seznámení zaměstnanců s vyhláškou o poskytování                                   do 3. 9.

 ochranných pracovních oděvů a pomůcek a jejich praní

e)    Dovybavení zaměstnanců ochr. prac. oděvy                                             leden, červen, září   

f)     Vedení Knihy závad, zajišťování oprav, kontroly provedení                     průběžně

g)    Kontroly školy (zejména instalace plynu, vody, elektřiny                           průběžně

               a tělocvičen)            

h)    Udržování vyvěšených bezpečnostních předpisů, pracovních                    průběžně

        návodů a výstražných tabulí           

ch)  Objednávání předepsaných prohlídek a revizí                                           v předepsaných termínech

        ve spolupráci se zřizovatelem                                                                                                        

i)     Kontrola vybavení lékárniček                                                                  průběžně

j)     Kontrola evidence školních úrazů a jejich odškodnění                              průběžně

k)    Rozbor úrazovosti, navrhování opatření řed. školy                                   leden, červen

l)           Kontrola plnění příkazů řed. školy (o elektrických                                   průběžně

       přenosných spotřebičích a prodlužovacích  šňůrách,

       o televizních přístrojích a hlášení závad).Vadné

       spotřebiče předat p.uč. K. Oprchalovi a R. Zoufalému

                                                                                                                     

Požární ochrana

Požární preventik: Rudolf Zoufalý

a)      Požární hlídka: Rudolf Zoufalý, Jaroslav Staněk

b)      Předepsaná školení zaměstnanců a zápis do pož. knihy                            do 3. 9.

c)      Udržování vyvěšených požárně-poplachových směrnic,                            průběžně

evakuačních plánů a značení nouzových východů

d)   Kontrola neporušenosti ručních hasicích přístrojů a hydrantů                     průběžně

e)   Kontrolní měření CO v kotelnách a zápis do pož. knihy                            měsíčně

f)   Provedení cvičného poplachu a evakuace školy                                         říjen, duben

      a zápis do požární knihy

g)   Kontrola dodržování zákazu používání rozdvojek,                                      průběžně

      soukromých el. spotřebičů a prodlužovacích šňůr

      a vytahování vidlic televizorů ze zásuvek po použití

 

Civilní ochrana

Skladník: Karel Oprchal

a)         Aktualizuje plán svolání pracovníků                                                       do 30. 09.

b)         Provede předepsané školení zaměstnanců                                             podle pokynu SHČ

c)          Zodpovídá za svěřený materiál a jeho nezávadné uložení,                      průběžně

d)         Provede předepsanou fyzickou inventuru skladovaného                         září, říjen

materiálu a likvidaci ve spolupráci se SHČ

e)      Podílí se na realizaci pokynu MŠMT k začlenění tematiky                             průběžně

ochrany člověka za mimořádných situací do vzdělávacího

programu školy

 

Veřejně  prospěšná práce školy

Žáci a zaměstnanci školy

a)   sběr druhotných surovin (papíru) -  denně                                                      průběžně

b)   péče o zelené plochy v okolí školy                                                                průběžně

c)   sběr pomerančové kůry                                                                                 říjen-duben

d)   třídění odpadu – osvěta, realizace                                                                   průběžně

 

Spolupráce s institucemi

a)      ZŠ a MŠ - Mramotice - součást naší školy od 01.07.2004

b)      MŠ Znojmo – Přímětice I a II – podle uzavřených dohod

TJ Sokol Přímětice, VK Přímětice a TJ Znojmo – užívání tělovýchovného areálu

b)   Charita Znojmo – Chráněné dílny – dílna „Samuel“

c)      Městská knihovna – dislokované pracoviště, integrovaná žákovská a učitelská knihovna

d)      DDM Znojmo – propůjčeny prostory pro zájmovou činnost

e)      firma Šimečková – provozování školní prodejny Zdravíčko

 

V.

Řízení školy, kontrolní činnost

 

a)      Porady vedení školy dle potřeby, minimálně 1x týdně       

b)      Na nástěnkách ve sborovně jsou průběžně o úkolech a akcích informováni všichni zaměstnanci školy 

c)      Statistické údaje a podklady jsou shromažďovány na vyvěšených soupiskách ve sborovně hlavní školní budovy a zpracovávány počítačem

d)      Pedagogické a klasifikační rady, porady, schůzky sdružení rodičů řádné – viz příloha č. 9

e)      Školní výlety, školy v přírodě  a zájezdy od 01.05. do 25.06.2009

f)        Činnost školy bude dokumentována a zaznamenávána v kronice školy doplněné souborem výstřižků z tisku, kartotékou popsaných fotografií a videotékou