Název projektu:
Základní údaje o rozpočtových nákladech na projekt (v Kč)
|
Výše požadované |
Výše požadovaného |
Celkové náklady projektu |
|
dotace celkem: |
vlastního podílu organizace: |
|
Z toho investiční |
215000 |
125000 |
340000 |
prostředky |
|||
Z toho neinvestiční |
50000 |
121000 |
171000 |
prostředky |
|||
Z toho OPPP |
20000 |
0 |
20000 |
Z OPPP odvody |
3000 |
0 |
3000 |
Celkem |
285000 |
246000 |
531000 |
Tj. % z celkových |
53,67% |
46,33% |
100% |
nákladů |
Příloha č.2
Projekt
podle metodického pokynu MŠMT č.j. 28 885/2004-551
Název projektu:
Cíl projektu a jeho zdůvodnění:
Cílem projektu je vybudování informačního centra mikroregionu, sloužícímu žákům, jejich rodičům i široké veřejnosti. Škola se nachází uprostřed městské části Přímětice sídlištního charakteru s více než sedmi tisíci obyvateli. Vzhledem k absenci jiných možností se ujímá role kulturního a sportovního centra tohoto mikroregionu. Tento projekt by měl rozšířit stávající úlohu školy i o informační centrum. Již dva roky probíhají ve škole v omezené formě Internetová rána a odpoledne pro žáky školy a Internetové večery pro veřejnost, které se snaží nabídnout k dispozici informační techniku i mimo výuku a organizovanou zájmovou činnost v rámci školní družiny a školního klubu. Stávající uspořádání počítačových učeben (viz ICT plán školy) však nedovoluje na jedné straně nabízet (učiteli a zaměstnanci) a na druhé straně získávat (rodiči, žáky a veřejností) informace z provozu školy plnohodnotným a efektivním způsobem. Stejně tak vzhledem ke konfiguracím dvou zcela rozdílných a nepropojených sítí nenabízí uživatelům možnost pohodlného a dlouhodobého uchování a zpracování získaných informací. Tento projekt navíc rozšíří i „Školní e-mailový informační systém“ (ŠEIS), který využívá zhruba čtvrtina rodičů našich žáků a spočívá v zasílání důležitých školních informací na e-mailové schránky rodičů. Limitujícím faktorem mnoha rodičů je právě přístup k Internetu a tím pádem možnost využívání elektronické pošty.
a) počet žáků využívající školní informační technologie mimo výuku a zájmové útvary v ŠD a ŠK
současný stav: v průměru 2-4 denně
předpokládaný stav: v průměru minimálně 8 denně
b) počet rodičů zapojených do „Školního e-mailového informačního systému“
současný stav: přibližně čtvrtina rodičů
předpokládaný stav: minimálně polovina rodičů
c) počet rodičů se zřízeným účtem a e-mailem na školní doméně
současný stav: 0
předpokládaný stav: minimálně pětina rodičů
d) počet rodičů přistupujícím ke svým datům a informacím přes webové rozhraní
současný stav: 0
předpokládaný stav: minimálně pětina rodičů
e) počet pedagogů aktivně využívajících „Školní e-mailový informační systém“
současný stav: 2
předpokládaný stav: 25
f) počet pedagogů spolupodílejících se na aktualizaci a vstupech na školním webu
současný stav: 1
předpokládaný stav: minimálně 5
g) počet pedagogů používajících ke své výuce informační technologie
současný stav: informatika, výukové programy v jednotlivých předmětech
předpokládaný stav: kromě předchozího časté využívání informačních a prezentačních technologiích v odborných učebnách
h) počet zájemců z řad veřejnosti o využívání školního informačního centra
současný stav: průměrně 2-5 zájemců týdně
předpokládaný stav: minimálně 20 zájemců týdně
i) počet použitelných stanic se srovnatelným programovým vybavením k plnohodnotnému a efektivnímu zpracování a uchování informací
současný stav: viz ICT plán školy
předpokládaný stav: přibližně 50 stanic na stejné úrovni zapojených do jednotné serverové sítě
Vzhledem k cíli projektu a k výchovně vzdělávacím úkolům školy dojde:
a) pro žáky školy:
- k vytvoření podmínek pro samostatný přístup žáků školy k Internetu a dalším informačním zdrojům i mimo výuku a školní zájmové útvary
- ke sjednocení softwarového vybavení a propojení učeben, které umožní srovnání výukových plánů jednotlivých skupin v předmětu Informatika
- k účelnějšímu využívání celé jednotné počítačové sítě ve všech předmětech a prostorách školy
b) pro pedagogické pracovníky školy:
- k rozšíření a zjednodušení předávání informací jak žákům, tak jejich rodičům a to nejen dosavadní jednosměrnou komunikací prostřednictvím vedení školy
- k účelnějšímu využívání celé jednotné počítačové sítě ve všech předmětech a prostorách školy
- k větší motivaci využívat ve výuce nové multimediální a informační technologie
- k možnostem přístupu do školní sítě přes webové rozhraní
c) pro rodiče a zákonné zástupce žáků:
- k vytvoření podmínek pro přístup rodičů žáků školy k informačnímu školnímu systému, možnosti vytvoření e-mailové schránky a přístupu k ní přes webové rozhraní, přístupu k Internetu a přímé elektronické komunikaci mezi rodiči a vyučujícími
d) pro veřejnost:
- k vytvoření podmínek pro přístup veřejnosti k Internetu a zpracování získaných informací
- k vytvoření obrazu školy jako přirozeného a otevřeného centra mikroregionu
Výše uvedené body jsou v plném souladu se záměrem zřizovatele školy, tj. Města Znojma, kdy dojde mimo jiné:
a) ke zřízení dalšího centra ke zvyšování informační gramotnosti veřejnosti ve znojemském regionu
b) k dalšímu vylepšení forem komunikace mezi školou a rodiči
c) ke zlepšení podmínek pro výuku informatiky a používání informačních technologií při výuce dalších
předmětů
d) ke zlepšení podmínek využívání informační techniky v rámci činnosti školního klubu a školní družiny
a) hardwarové řešení
Ze stávajících dvou učeben, které se liší svou konfigurací, typem sítě i operačním systémem a nejsou vzájemně propojené, vybudovat centrální síť zahrnující kromě obou učeben i odborné kabinety a učebny školy.
Zvolená konfigurace sítě musí splňovat:
- možnost vytváření vlastních uživatelských účtů nejen pro žáky a zaměstnance školy
- rychlý přístup k Internetu a veškerému výukovému softwaru ve všech prostorách školy
Konkretizace:
a1) zakoupení a instalace výkonného serveru s velkou diskovou kapacitou, která umožní nejen
vytvoření dostatečného počtu účtů a instalaci veškerého výukového softwaru, ale poskytne
i dostatečný prostor na zrcadlovou zálohu pro případ obnovy systému.
a2) zakoupení a instalace vhodného routeru a rozbočovače s kapacitou, která pojme všechna
přípojná místa v budově školy
a3) propojení stávajících přípojných míst a vytvoření dalších dle ICT plánu školy v kabinetech a
odborných učebnách
a4) doplnění stávajících lokálních stanic o chybějící komponenty – disketové jednotky, CD
mechaniky
a5) zakoupení a instalace lokálních stanic na nových přípojných místech (kabinety), pro
odborné učebny přenosné typy s případnou prezentační technikou
b) softwarové řešení
Sjednocení softwarového vybavení na všech počítačích a zakoupení vhodného proxy serveru umožňujícímu regulaci Internetového připojení na jednotlivé stanice v jednotlivých časech a přístup do školního informačního systému přes webové rozhraní.
Konkretizace:
b1) Přechod na jednotný operační systém (ze stávajících Win 98 v síti č.1 a Win 2000 server
v síti č.2 na Win 2003 server), umožňující individuální přístup k účtům z celé sítě.
b2) Upgrade stávajícího proxy serveru Mail602 na verzi s výše uvedenými možnostmi
b3) Dokoupení licencí na balík MS Office i na počítače, které nejsou v učebně č.2, což ujednotí
výukové plány jednotlivých skupin a rozšíří možnosti zpracování informací uživateli
c) rozšíření stávajících informačních možností v nových podmínkách
V rámci jednotné sítě s jednotným programovým vybavením a s připojením celé sítě k Internetu v současných intencích – viz příloha č.4, bude možno rozšířit již stávající informační možnosti.
Konkretizace:
c1) rozšířit počet rodičů zapojených do Školního e-mailového informačního systému (ŠEIS)
zřízením e-mailových schránek na školním proxy serveru
c2) decentralizovat ŠEIS ze stávajícího stavu a přenést hlavní informační toky mezi pedagogy,
žáky a jejich rodiče
c3) vytvořením funkčního webového rozhraní poskytnout rodičům možnost přístupu ke svým
schránkám z Internetu a rozšířit tak možnost přímé komunikace s pedagogy
c4) vytvoření vlastních účtů (diskových prostor) pro rodiče využívající e-mail na školní
doméně a vytvoření účtů pro zájemce z řad veřejnosti, kteří je budou využívat v rámci volného provozu školní sítě
c5) zefektivnění tvorby a aktualizace školních webových stránek (přímý přístup pro aktualizaci
pedagogy, možnost aktivního přístupu pro uživatele)
d) proškolení a motivace pedagogických pracovníků školy, nábor externích spolupracovníků
V rámci ICT školení „S“ seznámit pedagogické zaměstnance s novými možnostmi komunikace – viz bod c) a využívání výukového softwaru a informačních zdrojů v odborných učebnách. Pro odpolední a večerní volný provoz počítačové sítě pro žáky, rodiče a veřejnost zajistit externí spolupracovníky. Po zkušenostech z dosavadního provozu se zaměřit bývalé žáky školy, kteří tak získají přístup k Internetu například pro přípravu na VŠ.
e) reklamní kampaň pro rodiče a širokou veřejnost
Formou prezentací v tisku, v lokálních médií, při schůzkách rodičů aj. nabídnout výše uvedené možnosti široké veřejnosti. Pro rodiče uspořádat kurzy vysvětlující možnosti a výhody využívání těchto informačních zdrojů.
květen - červen 2005: vypsání výběrového řízení na dodavatele komplexního řešení jednotné školní sítě dle podmínek v popisu navrhovaného řešení – body a)-b)
červenec - srpen 2005: realizace komplexního řešení jednotné školní sítě
srpen – září 2005: rozšíření stávajících informačních možností v nových podmínkách dle popisu
navrhovaného řešení – bod c), zkušební provoz sítě
září - říjen 2005: reklamní kampaň pro rodiče a širokou veřejnost, kurzy pro rodiče
vysvětlující možnosti a výhody využívání těchto informačních zdrojů, nábor externích spolupracovníků
říjen 2005: zahájení provozu otevřeného informačního centra, Internetová rána pro
žáky školy, Internetová odpoledne a večery pro rodiče a veřejnost
říjen – listopad 2005: proškolení pedagogů v rámci školení typu S dle popisu navrhovaného řešení – viz bod d)
Příloha č.3
Podrobný rozpočet projektu
podle metodického pokynu MŠMT č.j. 28 885/2004-551
Název projektu:
a) hardwarové řešení sítě a jeho zapojení:
- hlavní řídící server sítě dle výše uvedených požadavků: 60 000 Kč
- rozbočovač a router dle výše uvedených požadavků 15 000 Kč
- instalace serveru a zapojení sítě 10 000 Kč
- realizace přípojných míst (kabinety, odborné učebny) 40 000 Kč
- CD mechaniky a disketové jednotky do nevybavených lok. stanic 9 000 Kč
- lokální stanice do kabinetů (5 ks) 75 000 Kč
- přenosné stanice do učeben (2 ks) 50 000 Kč
celkem: 259 000 Kč
b) softwarové řešení sítě a jeho instalace:
- zakoupení a instalace serverového OS Win 2003 server +
licence na připojené stanice 12 000 Kč
- zakoupení a instalace vhodného OS na lokální stanice
(popřípadě upgrade stávajících OS na Win XP (50 stanic) 90 000 Kč
- zakoupení a instalace vhodného softwaru umožňujícímu regulaci
Internetového připojení na jednotlivé stanice v jednotlivých časech
a přístup do školního informačního systému přes webové rozhraní,
proxy serverové řešení 15 000 Kč
- zakoupení balíku programů MS Office + Frontpage
pro všechny lokální stanice 125 000 Kč
celkem: 242 000 Kč
Body a) - b) budou součástí vypsaného výběrového řízení, v případě výhodnějších cen softwaru přes projekt SELECT budou softwarové licence zakoupeny tímto způsobem.
c) náklady na reklamní kampaň (tisk, média, plakáty, ...) 10 000 Kč
d) DOPP: kurzy pro rodiče a veřejnost 5 000 Kč
vedení a dohled při provozu informačního centra pro veřejnost 15 000 Kč
CELKEM: 531 000 Kč
Poznámka: náklady na proškolení pedagogických pracovníků v předpokládané ceně 32000 Kč budou plně hrazeny z dotace pro tyto účely a nejsou proto započítány do nákladů tohoto projektu.