Informační centrum mikroregionu Přímětice

 

Přehled plánovaných a skutečných výstupů k 30.9.2006

 

Definice ukazatelů dosažení cílového stavu (indikátory, jejich stav před započetím a po ukončení projektu):

a)      počet žáků využívající školní informační technologie mimo výuku a zájmové útvary v ŠD a ŠK

původní stav:                            v průměru 2-4 denně

předpokládaný stav:                 v průměru minimálně 8 denně

skutečný stav k 30.9.:              v průměru 20 denně

 

b)      počet rodičů zapojených do „Školního e-mailového informačního systému“

původní stav:                            přibližně čtvrtina rodičů

předpokládaný stav:                 minimálně polovina rodičů

skutečný stav k 30.9.:              zapojeno 126 adres

komentář:                                řada rodičů e-mail nepoužívá ani nemá zájem o jeho zavedení

 

c)      počet rodičů se zřízeným účtem a e-mailem na školní doméně

původní stav:                            0

předpokládaný stav:                 minimálně pětina rodičů

skutečný stav k 30.9.:              4% rodičů

komentář:                                většina rodičů již má funkční mail nebo zájem o jeho zavedení dlouhodobě nemá

 

d)      počet rodičů přistupujícím ke svým datům a informacím přes webové rozhraní

původní stav:                            0

předpokládaný stav:                 minimálně pětina rodičů

skutečný stav k 30.9.:              počet návštěv školních stránek se zvýšil třicetinásobně za srovnatelné období v minulém roce. Přístup k datům současný systém z hlediska bezpečnosti neumožňuje

 

e)      počet pedagogů aktivně využívajících „Školní e-mailový informační systém“

původní stav:                            2

předpokládaný stav:                25

skutečný stav k 30.9.:              všichni vyučujícící

 

f)       počet pedagogů spolupodílejících se na aktualizaci a vstupech na školním webu

původní stav:                            1

předpokládaný stav:                minimálně 5

skutečný stav k 30.9.:              9

 

g)      počet pedagogů používajících ke své výuce informační technologie

původní stav:                            informatika, výukové programy v jednotlivých předmětech

předpokládaný stav:                 kromě předchozího časté využívání informačních a prezentačních technologiích v odborných učebnách

skutečný stav k 30.9.:               zvýšila se četnost používání multimediálních zařízení v hudebně a učebně informatiky, všechny odborné učebny jsou zasíťované, ovšem limitujícím faktorem je nevybavenost školy přenosnými datavideoprojektory s přenosnými počítači.

 

h)      počet zájemců z řad veřejnosti o využívání školního informačního centra

původní stav:                            průměrně 2-5 zájemců týdně

předpokládaný stav:                 minimálně 20 zájemců týdně

skutečný stav k 30.9.:               minimálně 20 zájemců týdně

 

i)        počet použitelných stanic se srovnatelným programovým vybavením k plnohodnotnému a efektivnímu zpracování a uchování informací

původní stav:                viz ICT plán školy

předpokládaný stav:     přibližně 50 stanic na stejné úrovni zapojených do jednotné serverové sítě

skutečný stav k 30.9.:   51 stanic ve dvou učebnách a kabinetech zapojených do jednotné sítě.

 

Souvislost s ostatní činností organizace:

Vzhledem k cíli projektu a k výchovně vzdělávacím úkolům školy dojde:

a) pro žáky školy:

-         k vytvoření podmínek pro samostatný přístup žáků školy k Internetu a dalším informačním zdrojům i mimo výuku a školní zájmové útvary

splněno

-         ke sjednocení softwarového vybavení a propojení učeben, které umožní srovnání výukových plánů jednotlivých skupin v předmětu Informatika

splněno

-         k účelnějšímu využívání celé jednotné počítačové sítě ve všech předmětech a prostorách školy

splněno

b) pro pedagogické pracovníky školy:

-         k rozšíření a zjednodušení předávání informací jak žákům, tak jejich rodičům a to nejen dosavadní jednosměrnou komunikací prostřednictvím vedení školy

splněno

-         k účelnějšímu využívání celé jednotné počítačové sítě ve všech předmětech a prostorách školy

splněno

-         k větší motivaci využívat ve výuce nové multimediální a informační technologie

splněno v závislosti na vybavení školy prezentační technikou

-         k možnostem přístupu do školní sítě přes webové rozhraní

splněn přístup k mailu, přístup k datům neumožňuje systém z bezpečnostních důvodů

c) pro rodiče a zákonné zástupce žáků:

-         k vytvoření podmínek pro přístup rodičů žáků školy k informačnímu školnímu systému, možnosti vytvoření e-mailové schránky a přístupu k ní přes webové rozhraní, přístupu k Internetu a  přímé elektronické komunikaci mezi rodiči a vyučujícími

splněno

d) pro veřejnost:

-         k vytvoření podmínek pro přístup veřejnosti k Internetu a zpracování získaných informací

splněno

-         k vytvoření obrazu školy jako přirozeného a otevřeného centra mikroregionu

postupně se naplňuje