Poslední fotogalerie
Foto 2016/2017
Montessori třídy

od školního roku 2012/2013

Divišovy Noviny

Výuka on-line

Výukový a evaluační

web školy

Školní bazén

Srdečně Vás zveme

Den otevřených dveří

denně po tel. domluvě

515 211 010

515 211 013

Ověřená instituce
Základní škola Prokopa Diviše a Mateřská škola Znojmo - Přímětice (pobočka Znojmo, Ke Škole 569/15) - ekatalog.czZákladní školy - ekatalog.cz

PostHeaderIcon Montessori třídy

PostHeaderIcon STRUČNĚ O VÝUCE

OBSAH ČLÁNKU:

A. ČESKÝ  JAZYK
  1. Čtení
  2. Literární výchova
  3. Psaní
  4. Sloh, psané texty
  5. Vedení ke vzájemné komunikaci
  6. Mluvnická pravidla
  7. Práce s chybou
B. MATEMATIKA
C. KOSMICKÁ VÝCHOVA

A. ČESKÝ  JAZYK

 Ve škole je zajištěna možnost komunikace mezi dětmi a na partnerské úrovni také s učiteli a dospělými. Učitel využívá senzitivních období, zájmu a naladění dítěte, doporučuje mu vhodné činnosti, které odpovídají schopnostem a úrovni, na které se dítě nachází. Součástí běžného života třídy je komunitní kruh, kde mají děti možnost sdělovat své zážitky, diskutovat, vyjadřovat se k problémům, pravidlům, prezentovat informace, hodnotit svou práci. Od počátků školní docházky trénují verbální komunikaci s ostatními dětmi a s dospělými ve třídě.

Pro výběr okruhů učiva je důležitější připravenost dítěte než příslušný ročník školní docházky. Přehled výstupů tedy není v plánu okruhů učiva seřazen chronologicky nebo doplněn údaji o příslušném ročníku, děti nemusí postupovat daným jednotným pořadím činností a oblastí, ale mohou si vybírat z nabídky podle svého zájmu a pracovat svým individuálním tempem. Je tedy například možné, aby se dítě, které ještě nezvládlo techniku psaní, ale umí číst, s pomocí učitele zabývalo slovními druhy nebo větnou skladbou. Pokud si dítě vybere oblast, ke které nemá potřebné dílčí zkušenosti, učitel mu ukáže a doporučí, které učivo si ještě předem potřebuje osvojit.

Celý článek...

 

PostHeaderIcon Co mohou udělat rodiče pro jazykový rozvoj dítěte

- uvědomit si, že jsou prvními učiteli svého dítěte při rozvoji jeho jazykových schopností a jeho jazykovým vzorem – snažit se o „dokonalý!“ jazyk

- laskavě a přirozeně mluvit a komunikovat s dítětem od jeho narození (i před narozením)

- od narození sledovat, zda dítě reaguje na zvuky a zrakové podněty, zda začíná artikulovat a napodobovat větnou melodii; pomáhat dítěti (např: masírování dásní a jazyka, ušních lalůčků, celého těla…); při poruchách sluchu, zraku, řeči – včas vyhledat odborníka

- včas si uvědomit, že důležitý je rozvoj už do 3 let - pozdější úspěch dítěte ve škole může být z velké části určen tím, jak se dítě jazykově rozvíjelo doma

- pro budování základů čtení a tvořivého psaní je třeba širokých jazykových zkušeností (běžná slovní komunikace, písničky a poslech hudby, pozorování komunikace, rozhovory, poslech četby, podpora v pokusech o humor, vypravování, říkadla, rýmovačky, básničky, hádanky, hraní paměťových a slovních her, vymýšlení, …)

 

Celý článek...

 

PostHeaderIcon Nové Montessori třídy

 Ani během prázdnin neutichl ruch v prostorách školy, kde vznikaly nové třídy, ve kterých bude probíhat výuka podle pedagogiky Montessori. Nebyla to procházka růžovou zahradou připravit třídu tak, aby splňovala daný standard a principy této pedagogiky.Na naše malé školáky už čeká podnětné prostředí, které s nadšením a láskou připravovala jejich paní učitelka. Průběh vzniku třídy můžete vidět ve fotogalerii.
 


Prohlídka školy
Zaměstnanci školy
Přihlášení
Kalendář událostí
červenec 2017
Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Blízké události
Žádné události
Vyhledávání
Projekty školy

Projekty školy

Projekt školy

Robotel Homework

Robotel Homework

Anketa
Co je na naší škole nejvíc super?
 
Zřizovatel školy

Město Znojmo

www.znojmocity.cz

Portál jmskoly.cz

Partneři školy